czwartek, 7 kwietnia 2016

Planeta Dziecko - bezpłatne warsztaty dla kobiet w ciąży i rodziców.

Witajcie, dziś przychodzę do Was z krótką relacją z bezpłatnych warsztatów dla przyszłych i świeżo upieczonych rodziców.  Wzięłam udział w warsztatach w Piotrkowie Trybunalskim, które miały miejsce 5.04.2016, ale w najbliższym czasie będą również w innych miastach Polski, dlatego zachęcam Was do rejestracji i wzięcia udziału. Stronka Planety TUTAJ.
Na warsztaty nie zabrałam ze sobą aparatu, dlatego zdjęcia w poście są tych produktów, które przyniosłam do domu. Na samym początku wystąpiła Pani z firmy NUK, która pokrótce opowiedziała nam czym zajmuje się firma, opowiedziała o smoczkach oraz o ich prawidłowych formach, ułożeniu w buzi i jakie mają znaczenie dla rozwoju naszego dziecka. Od firmy NUK otrzymałyśmy ulotkę smoczków, katalog produktów i prześliczny smoczuś (którego mam nadzieję, że nie będę musiała używać).

Wstąpiła położna ze szpitala Gameta koło Łodzi, mówiła o cudzie narodzin oraz kontakcie skóra do skóry i pierwszych dniach życia maluszka.

Nie mogło się oczywiście obyć bez wykładu na temat bezpiecznej przyszłości i banku komórek macierzystych.  Ten temat już trochę znam, ale mimo wszystko prowadząca bardzo zainteresowała mnie swoją wypowiedzią, film o Kacperku jak zawsze mnie wzruszył.

Miejsce na warsztatach znalazła również marka  Enfamil, przedstawicielka nie tylko opowiedziała o produktach enfamil, ale również o prawidłowym rozwoju maluszka. Od marki Enfamil otrzymaliśmy ulotkę informacyjną i osłonki na szyby samochodowe- z nich moja Amelka cieszyła się chyba nawet bardziej niż ze smoczka :)
Na warsztaty przybyła również Pani zajmująca się fizjoterapią w dysfunkcjach dna miednicy oraz fizjoterapią w ciąży i po porodzie. Ten wykład był niezwykle istotny (przynajmniej dla mnie) ale niestety niektóre maluszki nie dały mi go dobrze wysłuchać i niestety nie wszystkie informacje udało mi się przyswoić, na szczęście otrzymałam ulotkę gabinetu, w którym Pani prowadząca pracuje i pewnie będę zgłębiała temat.

Kolejny wykład poprowadziła Pani  Magdalena Makarowska, która mówiła o prawidłowym odżywianiu kobiety w ciąży, o tym co kupujemy nie czytając etykiet. Ten wykład bardzo mi się podobał. Z resztą to już moje kolejne spotkanie z Panią Magdaleną, zawsze wychodzę bardzo zadowolona, naładowana pozytywna energią i gotowa do zmian na lepsze. Dzięki niej zaszły pewne zmiany w mojej diecie, a na warsztatach zakupiłam kolejne dwie książki do kolekcji, aby jeszcze lepiej się odżywiać:)

Na sam koniec wystąpiła Pani Dorota Zawadzka, chyba znana wszystkim Super Niania, co prawda jej wykład prowadzony w bardzo ciekawy sposób podobał mi się, to mimo wszystko byłam nim trochę rozczarowana. Spodziewałam się bardziej czegoś dotyczącego wychowania dziecka, radzenia sobie z buntem itp. a wykład dotyczył potrzeb dziecka oraz seksu w trakcie ciąży.

Patronów i sponsorów spotkania było wielu, ale wiadomo, że nie wszyscy mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty na forum. Było losowanie licznych nagród, a wszyscy uczestnicy otrzymali wiele przydatnych ulotek, próbek i kuponów rabatowych. Poniżej zdjęcia produktów, które otrzymałam na warsztatach, a o których nie pisałam wcześniej.
Ulotki wózków i fotelików, próbka maści lanolinowej do piersi, wkładki laktacyjne oraz chusteczki nawilżone marki Lansinoh. Jeśli chodzi o foteliki i wózki to już nie jestem nimi zainteresowana, ale z próbeczek bardzo się cieszę, bo mimo tego, ze ciągle w pewnym sensie jestem na bieżąco, to pierwszy raz spotykam się z ta marką.
Próbka proszku Jelp, córcia go lubiła, niestety był  problem z jego dostępnością, mam nadzieję że u maluszka się sprawdzi, i że tym razem będzie normalnie dostępny na półkach sklepowych.
Miniaturka hipoalergicznego żelu do mycia twarzy z aloesem i ogórkiem Biały Jeleń oraz hipoalergiczny płyn do kąpieli dla dzieci i niemowląt, hipoalergiczne nawilżające mleczko do ciała dla niemowląt i dzieci oraz płyn ginekologiczny dla kobiet w ciąży i po porodzie firmy Dzidziuś. Te miniaturki bardzo mnie cieszą, bo tak naprawdę nie wiemy jaka będzie skóra naszego dziecka, a coś do mycia mieć musimy, dzięki takim próbkom możemy wypróbować kilka produktów i wybrać to co będzie dla malucha najlepsze, co będzie mu najbardziej odpowiadało, na co nie będzie uczulony  itp.
I kolejne próbeczki emulsji do kąpieli oraz szamponu nawilżającego i kremu ochronnego przeciw odparzeniom z Allerco, szampon hamujący wypadanie włosów od Dermeny oraz żel pielęgnacyjno-łagodzący od Thermi.
I masa ulotek, aby świadomie wybrać najlepsze dla naszego maluszka i jeszcze podkład poporodowy od Canpol babies, o nim kiedyś już pisałam TUTAJ.
Otrzymałyśmy również wodę Mama i ja oraz herbatkę z Biofix'u.

Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w warsztatach, mimo, że mam już jednego malucha to i tak dowiedziałam się wielu wcześniej nie znanych mi rzeczy. Wszystkim przyszłym i obecnym rodzicom polecam takie spotkania, bo możemy z nich wynieść naprawdę sporą wiedzę.
I z tego miejsca apeluję do wszystkich rodziców wybierających się na takie warsztaty, jeśli wiecie, że nie będzie zapewnionej opieki dla dzieci podczas warsztatów, Wasze maluszki są pełne energii  i nieusłuchane to nie zabierajcie ich na takie spotkanie. Nikt z niego nie skorzysta, ani Wy, ani inni uczestnicy.

4 komentarze:

  1. bardzo ciekawe i przydatne warsztaty, warto się na takie wybrać :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie tak, żałuję, że tak nie wiele warsztatów tego typu odbywa się w Piotrkowie Trybunalskim, bo chętnie brałabym w nich udział.

      Usuń
  2. Ja ostatnio byłam w Warszawie na tego typu warsztacie organizowanym własnie min przez nuka i oprocz tego co wy mieliscie to były także warsztaty pierwszej pomocy a we Wrocławiu to nawet USG 4D za darmo robili i moge powiedziec ze naprawdę warto zaglądać na ich strony i obserwować tego typu akcje tym bardziej że można mnostwo ciekawych rzeczy sie dowiedziec całkiem za darmo, a z tego co widze to bardzo czesto sa organizowane takie warsztaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajną sprawą są tego typu zajęcia gdyż można się dobrze przygotować do narodzin dziecka. Ja jeszcze od siebie mogę polecić kalendarz ciąży https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/31-tydzien/ który znacząco poprawia naszą wiedzę na temat całego macierzyństwa.

    OdpowiedzUsuń