czwartek, 23 lutego 2012

Wielki Post

Rozpoczął się Wielki Post.
Jest to czas pokuty, przygotowujący do przeżycia najważniejszych dla Chrześcijan Świąt Wielkanocnych. Wielki Post trwa od środy popielcowej zwanej popielcem do wielkiego czwartku. W tym czasie wielu ludzi postanawia wyrzec się pewnych rzeczy aby w ten sposób odpokutować za swoje grzechy. W domach Polaków w trakcie Wielkiego Postu dorośli zachowują post w piątki w postaci nie jedzenia mięsa.

Wiele osób już nie obchodzi tego czasu przygotowania się do świąt, obchodzi same święta.
Ja osobiście nie robię sobie postanowień Noworocznych, ale w Wielkim poście zawsze sobie coś postanawiam. W tym roku postanowiłam, że przez te 40 dni nie będę jadła słodyczy co jest dla mnie niezwykle trudne oraz, że nie będę piła alkoholu. Od razu sprostuję, żeby nikt sobie nie pomyślał, że jakąś nałogowa alkoholiczką jestem, ale czasami lubię się sobie wypić lampkę wina do kolacji.

Pozdrawiam Was serdecznie

2 komentarze:

  1. Trzymamy się razem bo ja...nie będe jeść czekolady. Będzie ciężko, będzie, ale to przecież tylko 40 dni prawda? Nawet 39 już .;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powoli do końca:) damy radę i jakoś przetrzymamy, satysfakcja będzie ogromna:)

    OdpowiedzUsuń