poniedziałek, 16 lipca 2012

Makijaż bez tajemnic REA MORRIS

Długo zastanawiałam się jak Wam opisać książkę, którą otrzymałam od Pani Kasi z wydawnictwa GALAKTYKA na spotkaniu blogerek w Łodzi, oczywiście mowa o książce Makijaż bez tajemnic REA MORRIS.   W sklepie internetowym dostępna za około 60 zł.

Książkę calusieńką przeczytałam od deski do deski w dwa dni (opuściłam jeden rozdział, gdyż nie byłam nim zupełnie zainteresowana), w każdej wolnej chwili do niej zaglądałam. Jest jak biblia. Uważam, że jak tylko dziewczyna zaczyna myśleć o makijażu powinna sięgnąć po tą książkę.  Albo powinna być ona rozdawana na zakończenie szkoły podstawowej.
Książka w miękkiej oprawie, ma 254 strony. Podzielona jest na 14 rozdziałów. Nie będę opisywała książki dokładnie, bo powinnam opisać Wam każdą stronę po kolei, ale to nie miałoby sensu, dlatego opiszę Wam pokrótce każdy rozdział, żebyście wiedziały, że warto posiadać tą pozycje w swoim księgozbiorze.
Rozdział pierwszy to PODSTAWY.
W nim znajdziemy min, zestaw do wykonywania makijażu, czyli wszystko to co będzie nam potrzebne od wacików po zalotkę do rzęs. Tutaj również opisane są pędzle, które i do czego powinnyśmy używać oraz w jaki sposób. (Mam w domku kilka pędzli do makijażu, ale okazuje się, że nawet wszystkich podstawowych nie mam, a o niektórych istnieniu nawet nie miałam pojęcia).
Rozdział drugi to PRZYGOTOWANIE SKÓRY
Nie jest w nim mowa o pielęgnacji, ale o samym przygotowaniu skóry pod makijaż, aby ten trzymał się perfekcyjnie. Początkowo jest wprowadzenie do przygotowania skóry, a później krok po kroku wyszczególnione jak przygotować skórę, oraz jak przygotować skórę powiek (pewnie większość z Was przygotowuje skórę całej twarzy tak samo), ponieważ ona wymaga specjalnego przygotowania.
Rozdział trzeci do BRWI
On chyba sprawił mi najwięcej frajdy, gdyż na samym początku tego rozdziały przedstawiono sześć typów brwi, których powinniśmy wystrzegać się jak ognia, gdyż robią naszej twarzy więcej złego niż mamy z nich pożytku (po przyjrzeniu się tym obrazkom śmiem twierdzić, że spokojnie 90% Polek posiada nieprawidłowo wyregulowane brwi, a co gorsza takie brwi możemy sobie zafundować w większość salonów;/ ) Na całe szczęście pokazano również jak powinny wyglądać perfekcyjne brwi i jak je wymodelować, aby osiągnąć pożądany efekt.(Oczywiście od razu zabrałam się za poprawki u siebie ;P) Na końcu tego rozdziału opisano również proces rozjaśniania brwi jeśli ktoś byłby zainteresowany.
Rozdział czwarty to SZTUCZNE RZĘSY
To właśnie ten rozdział opuściłam, ponieważ z reguły noszę sztuczne rzęsy doczepiane metoda 1do1, to rzęsy w kępkach i paskach mnie nie interesują. W tym rozdziale opisane jest jak prawidłowo aplikować sztuczne rzęsy, jak się z nimi obchodzić. Opisanych jest kilkanaście rodzai rzęs oraz kto i  przy jakiej okazji może je nosić.
Rozdział piąty to TABELA KOLORYSTYCZNA CIENI
A w niej opisane kolory których używamy jako rozświetlaczy, wzmacniaczy koloru, odcienie naturalne, metaliczne oraz akcenty. Oczywiście bardzo ładnie przedstawione jest kolorystycznie jakie kolory cieni pasują do wybranych kolorów tęczówki jak również których kolorów mogą używać wszyscy.
Rozdział szósty to OCZY
które autorka książki zawsze maluje jako pierwsze ( ja teraz też tak robię).Na początku opisane jest jak wykonać świetlisty makijaż, pokazane są pewne triki aby ukryć niedoskonałości i chwalić się tym co jest najwartościowsze, a przez następnych ponad 60 stron przykładowe makijaże oka krok po kroku z licznymi zdjęciami. Można się dzięki nim wiele, wiele nauczyć.
Rozdział siódmy to OCZY AZJATYCKIE 
i tutaj na kolejnych stronach przedstawiane są przykładowe makijaże oczu. Nie mam zamiaru ich tutaj opisywać, je po prostu trzeba zobaczyć i zacząć ćwiczyć ich wykonywanie :)
Rozdział ósmy PO CZTERDZIESTCE
Bardzo mi się spodobał mino tego, że do czterdziestki mi jeszcze daleko, ale teraz mogę udzielić kilka   niezwykle cennych rad mojej mamie opisanych na lamach tego rozdziału, oczywiście nie zabrakło propozycji autorki wraz z instrukcjami krok po kroku,
Rozdział dziewiąty to MODELOWANIE
o którym nie miałam zielonego pojęcia przed przeczytaniem tej książki. Mamy tu przedstawioną mapę twarzy oraz triki  jakie należy zastosować aby np. sprawić żeby twarz wydawała się szczuplejsza, albo żeby czoło sprawiało wrażenie niższego. Coś rewelacyjnego, sprawdziłam i działa.
Rozdział dziesiąty czyli PODKŁAD
mogłoby się wydawać, że całkowicie oczywisty dla osób, które się malują, ale nic bardziej mylnego. mamy tu opisane typy i rodzaje podkładów, jak je dobierać do typu skóry. Solidnie opisane czym i w jaki sposób korygować niedoskonałości, oczywiście jest zamieszczona instrukcja krok po kroku. I na koniec rozdziału oczywiście przykładowe foty makijażu oraz instrukcja kpk jak je wykonać.
Rozdział jedenasty to BRONZERY
a w nim przedstawiono jak odpowiednio używać bronzera, aby nawet zimą nie być śnieżką, a mieć zdrowa opaleniznę. Przedstawiono instrukcję kpk oczywiście jak i gdzie nałożyć bronzer oraz jaki bronzer wybrać aby opalenizna wyglądała naturalnie.
Rozdział dwunasty to ROZŚWIETLANIE
tu możemy znaleźć informacje jakie miejsca należy rozświetlić a jakich absolutnie niewolno. Jak prawidłowo dobrać odcień oraz jakie rozświetlacze występują i już standardowo instrukcje kpk wraz z dużą ilością zdjęć  przedstawiające różne typy rozświetlenia i dzięki temu różne efekty.
Rozdział trzynasty to USTA I POLICZKI
I tu bardzo solidny opis co i w jakich ilościach nakładać na usta, co robić ze spierzchniętymi wargami, różne triki np. aby odpowiednio dobrać kolor pomadki należy go testować na opuszku palca a nie na dłoni jak to większość praktykuje oraz świetne wskazówki dotyczące ust. Jak w poprzednich rozdziałach tak i w tym nie mogło zabraknąć instrukcji krok po kroku jak wykonać idealny makijaż ust. Rozdział dotyczy również policzków więc znajduje się w nim instrukcja jak nakładać róż, większość nakłada go z uśmiechem, albo jak ja to nazywam z mina rybki i jest to nieprawidłowy sposób aplikacji, gdyż nawet w najdrobniejszych załamaniach skóry róż będzie nałożony nierównomiernie, przez co skóra będzie wyglądała na starszą, uwydatnimy wszystkie zmarszczki.
Rozdział czternasty to MAKIJAŻ W 10 MINUT
a w nim instrukcje krok po kroku wraz ze zdjęciami jak zrobić błyskawiczny makijaż, nie mogłam się oprzeć i już wypróbowałam jak mi to wyjdzie, makijaże przedstawione są dość proste, owszem trzeba poćwiczyć, ale wydaje mi się, że nawet początkująca osoba nie powinna mieć większych problemów z ich wykonaniem.
Na końcu możemy znaleźć galerię prac REA MORRIS.


Ja osobiście jestem zachwycona książką, starałam się pokrótce przedstawić Wam co możecie w niej znaleźć, ale specjalnie nie robiłam dokładnych opisów. Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłam Was do lektury. A może znacie już tą książkę, korzystacie i wzorujecie się na niej? Ciekawa jestem Waszego zdania.
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz